Emsession_Studio_trening_EMS_Bemowo_22.jpg

PREMIUM

TRENING

EMS

EMS to system pozwalający kształtować wszystkie partie mięśni. Szybko, skutecznie, całościowo. W zależności od potrzeb, możliwości ćwiczącego czy decyzji trenera. To trening pozwalający podnosić wydolność organizmu, spalać tkankę tłuszczową oraz budować muskulaturę – tak, aby ciało wyglądało dokładnie tak, jak sobie wymarzyliśmy.

EMS - co to jest?

EMS jest to skrót od electrical muscle stimulation, czyli oznacza elektryczną stymulację mięśni. Elektrostymulacja jest od lat jest skutecznie stosowana w fizjoterapii i sporcie. Podczas rehabilitacji zadaniem zabiegu z wykorzystaniem elektrostymulacji jest utrzymanie zdolności odnerwionego mięśnia do skurczu, zapobieganie zanikom mięśniowym, a także przywracanie siły i rozbudowa masy mięśnia. W sporcie elektrostymulacja służy do poprawy wyników sportowych takich jak siła, szybkość, wytrzymałość, skoczność, itp. (z tą metodą ćwiczył najszybszy człowiek świata Usain Bolt).

EMS - czas trwania

Trening EMS trwa 25 minut i składa się z rozgrzewki, treningu właściwego oraz relaksacji. Dzięki zastosowaniu elektrostymulacji trening staje się dużo bardziej efektywny i 25 minut odpowiada ok. 1,5h treningowi na siłowni. Trening EMS mimo dużej intensywności jest bardzo mało kontuzyjny, nie obciąża stawów – w związku z tym jest bezpieczny dla osób starszych, bądź po kontuzji.

EMS - na czym polega?

Trening EMS polega na wywoływaniu intensywnego skurczu mięśnia pod wpływem impulsów elektrycznych.  Podczas treningu z elektrostymulacją będzie dochodziło do podobnego napięcia mięśni, jak podczas treningu oporowego, natomiast z pominięciem centralnego ośrodka nerwowego (mózgu) – podczas treningu EMS to elektrostymulator będzie je napinał. Dzieje się to w trakcje podstawowych ćwiczeń ruchowych, dzięki czemu naturalne skurcze mięśniowe są wzmacniane, a każdy ruch i powtórzenie podczas ćwiczenia odbywają się przy znacznie większym koszcie energetycznym.

EMS - personalizacja

Trening EMS należy wykonywać pod okiem trenera personalnego, który na bieżąco dostosowuje natężenie impulsów, indywidualnie dopasowuje wykonywane ćwiczenia oraz dba o ich poprawną technikę. Dzięki indywidualizacji natężenia impulsów do danej partii mięśniowej, podczas treningu możemy postawić priorytet na tę, która jest dla nas najważniejsza – np. na pośladki, bądź brzuch. Dobór ćwiczeń zależy od celów oraz poziomu wytrenowania ćwiczącego - waha się od podstawowych do złożonych oraz lekkich do intensywnych.

EMS - działanie impulsów

Urządzenie do elektrostymulacji emituje impulsy o natężeniu od 7 do 100Hz – w zależności od programu treningowego.  Różne częstotliwości impulsów stymulacji mogą dawać zupełnie odmienne rezultaty, dlatego ich natężenie dostosowuje się względem celów jakie chcemy uzyskać. Impulsy o niskim natężeniu będą działały relaksacyjnie, poprawiały krążenie krwi, przyspieszały metabolizm i uwalniały endorfiny (które działają przeciwbólowo). Średnie i wysokie częstotliwości będą wpływały na rozbudowę struktury mięśnia, siłę i wytrzymałość mięśniową.

EMS - cele treningu

Cele, które można osiągnąć poprzez trening EMS to redukcja tkanki tłuszczowej, zwiększenie siły mięśniowej, zachowanie masy mięśniowej, poprawa wydolności, wzmocnienie mięśni głębokich, redukcja bólów kręgosłupa oraz ujędrnienie skóry. EMS wpływa również pozytywnie na nastrój, ponieważ jak każdy trening wyzwala produkcję endorfiny - hormonu szczęścia!